CERCA UN ARTICOLO

Benvenuti nella pagina di ricerca dei Rendiconti Online della Società Geologica Italiana! Qui è possibile cercare gli articoli digitando qualsiasi titolo, parola chiave, autore o DOI nel campo di ricerca e selezionando l'icona "cerca".
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. July 2018

The glacial landscape in the educational programs of high secondary schools

Volume 45/2018

Marina Porta (1,2), Silvia Esposto (1*) & Eleonora Paris (2)

Pages: 54-58
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2018.29
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. July 2018

Learning of Geological Time in a Sample of 9th Grade Italian Liceo Students

Volume 45/2018

Giulia Realdon (a), Eleonora Paris (a), Chiara Invernizzi (a) & Laura Zulini (b)

Pages: 59-67
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2018.30
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. July 2018

Natural Science teachers' attitude towards Natural Science Olympiad in Italy

Volume 45/2018

Lorenzo Lancellotti (a,b), Roberto Greco (c) & Eleonora Paris (b)

Pages: 107-112
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2018.37
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. July 2016

Sessione S 37. Geosciences at school: state of art and perspectives - Le geoscienze a scuola 2016

Volume 40/2016

Conveners and Chairpersons: Eleonora Paris (1), Manuela Pelfini (2), Rosa Di Maio (3), Paola Petrosino (3) & Sofia Sica (4)

Pages: 935-982
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2016.79
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. May 2016

Presentazione del Volume "Le Geoscienze a scuola 2014"

Volume 40/2016

Eleonora Paris (a) & Manuela Pelfini (b)

Pages: 3-4
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. May 2016

Geosciences in virtual worlds: a path in the volcanic area of the Phlegraean Fields

Volume 40/2016

Annalisa Boniello (a) & Eleonora Paris (b)

Pages: 5-13
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2016.64
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. May 2016

Can a website make high school teachers without a geological background more self confident towards Earth Sciences teaching?

Volume 40/2016

Lorenzo Lancellotti (a), Chiara Invernizzi (a) & Eleonora Paris (a)

Pages: 22-30
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2016.67